Bestilling og betaling

Her finner du litt mer informasjon om våre regler for bestilling og betaling. For eksempel depositum, sluttbetaling og avbestillingsregler.

Depositum ikke refunderbart etter 24 timer

Påmelding og betaling

For å bestille en tur med Norrøna Hvitserk Adventure velger du tur og avreisedato og fyller inn bestillingsskjemaet. Alle bestillinger er bindende og størrelsen på depositumet avhenger av tur, vanligvis er vårt depositum på 7 500,-, men noe høyere på våre lengre ekspedisjoner. For turer som koster under 10 000,- vil depositumet være noe lavere. Sluttfakturaen vil du få tilsendt ca. 70 dager før avreise. 

Betaling med kredittkort

  • På turer med internasjonale grupper er kredittkort standard betalingsmetode
  • Depositumet betaler du direkte ved påmelding
  • Ca. 70 dager før avreise vil du motta en mail hvor du logger inn og betaler sluttfakturaen
  • Du kan betale med Visa og Mastercard

Betaling med faktura

  • På turer med norsk gruppe kan du betale med kort eller faktura
  • På turer med internasjonal gruppe er det mulig å forespørre faktura
  • Du vil få tilsendt en depositumsfaktura innen 1 uke etter bestilling
  • Sluttfaktura vil du få tilsendt ca. 70 dager før avreise

Avbestilling

  • Innen 24 timer kan du avbestille turen din helt kostnadsfritt
  • Etter 24 timer beholder vi depositumet ved avbestilling
  • Mellom 59 og 30 dager før avreise er det et avbestillingsgebyr på 50 prosent av turprisen
  • Mellom 29 dager og avreise er avbestillingsgebyret på 100 prosent av turprisen
  • Avbestilling av en tur må skje skriftlig til hvitserk@norrona.com

Garantert avreise

Heldigvis er det veldig sjelden vi må avlyse turer som er satt opp i programmet, men noen ganger får vi rett og slett ikke nok påmeldinger til å gjennomføre turene våre. For å gjøre det litt enklere for deg kan du se hvilke avreiser som er garantert i turoversiken vår – melder du deg på en tur med garantert avreise kan du være sikker på at vi har nok påmeldinger for å gjennomføre turen.

Forandringer i din bestilling

Hvis du ønsker å forandre din bestilling, ta kontakt med oss på kontoret. Vi skal prøve å hjelpe deg så langt det lar seg gjøre, men vi kan ikke garantere at man får byttet tur. Etter sluttfakturaen forfaller 60 dager før avreise er det ikke mulig å bytte tur. Ved bytte av tur, tilkommer det et endringsgebyr på 1000,- NOK.

Forsikring

Du må ha en fullgod syke og ulykkesforsikring som også skal dekke en eventuell hjemtransport. Husk å medbringe bevis på reiseforsikringen på reisen. Les mer om reiseforsikring.

Hvis du ønsker hjelp til å bestille reiseforsikring kan vi bistå med det.

Vaksinasjon

Se oversikt på FHI sine sider om reisevaksiner. For vaksinering og veiledning, ta kontakt med Sentrum Reisemedisin: reisemedisin.no.

Visum

På noen av våre destinasjoner trenger man visum for å få innreisetillatelse. Se under de ulike tursidene om det kreves visum for din destinasjon og hvordan du eventuelt skal gå frem for å ordne deg visum (gjelder for norske statsborgere).

Helseopplysninger

Hva vi krever av helseopplysninger avhenger av hvilken tur du skal på og du kan lese mer om det under de ulike tursidene våre. Generelt sett anbefaler vi en grundig legesjekk hvis du er over 60 år, uansett hvilken tur du skal reise på.

Relevante helseopplysninger må oppgis ved bestilling og til guiden ved turstart.

Reisegarantifondet

Norrøna Adventure er medlem av reisegarantifondet og skulle vi mot formodning gå konkurs før du får reist på tur vil du få tilbakebetalt alle kostnadene dine i forbindelse med turen.