Norrøna kjøper seg opp i Norges-aktiviteten til Hvitserk

NORRØNA HVITSERK ADVENTURE

Fra pudder til panorama. Det blir eventyrlige opplevelser til fots, ski, kajakk eller i fjellveggen.
Nå satser Norrøna fullt på reiseliv og opplevelser.

Norrøna og Hvitserk of Norway og har gått sammen og dannet selskapet Norrøna Hvitserk Adventure.

“Vi ser frem til å kunne organiserer unike turer i Norge for våre brukere fra hele verden, i tillegg til å kle de opp.”
Jørgen Jørgensen, fjerde generasjon eier og leder i Norrøna.

Hvitserk har over 40 års erfaring med å ta med seg mennesker på tur over hele verden. De har reist i små grupper og alltid lagt
vekt på å legge igjen så beskjedne fotavtrykk som mulig, til det beste for miljø og kultur. Kilimanjaro, Peru og Vietnam har blitt deres
klassikere. Over Grønland har de fulgt i Nansens fotspor. For rundt ti år siden begynte de å arrangere turer i Norge. De la dette inn i et
eget selskap i 2017: Hvitserk of Norway. Det er dette selskapet Norrøna nå blir majoritetsaksjonær i.

“Vi er glade og stolte over å få utvikle norsk reiseliv sammen med Norrøna, som deler vår begeistring for
naturopplevelser og miljø.”
Marit Vidnes, daglig leder og medeier, Hvitserk of Norway

Vi har lang erfaring og brenner for å ta med oss folk ut på eventyr i naturen. Vårt mål er å vise gjestene våre noe de ellers ikke ville
ha opplevd og ta de med til steder de antageligvis ikke hadde funnet frem til på egenhånd. Vi tilbyr tøffe turer med unike naturopplev-
elser, men er også opptatt av at man skal nyte på tur, derfor har vi variert vanskelighetsgrad på turene våre. Vi tror på kombinasjonen

av å oppleve masse og bruke kroppen ordentlig, og så komme frem til enten en varm sovepose i camp og hygge rundt bålet eller en
behagelig seng med noe godt i glasset til middagen. Vi tror at kombinasjonen av alt dette er det som gjør at mange velger å reise med
oss igjen og igjen, forteller Vidnes.

Norrøna har vært med på eiersiden i Hvitserk of Norway i noen år og det var et veldig naturlig steg for oss at de nå blir hovedeier. Vi
ser at det er mange synergier mellom selskapene som vi nå skal utforske og som vi gleder oss veldig til å se effekten av, sier Vidnes.

“Vår visjon er velkommen til naturen. Vi vil at alle våre brukere skal ha en fantastisk naturopplevelse, og
det gjør vi gjennom å nå vår misjon som er å lage verdens beste friluftsprodukter.”
Jørgen Jørgensen

Nå mener vi tiden er inne for å gjøre enda mer for å strekke oss mot visjonen vår: Velkommen til naturen. For et par år siden bestemte
vi oss for at Norrøna skal tilby naturopplevelser i tillegg til produkter. Når vi nå kjøper oss opp til mer enn 50% av Hvitserk of Norway
og endrer navnet til Norrøna Hvitserk Adventure, blir dette fundamentet for å tilby opplevelser, forteller Jørgensen.

“Dette er begynnelsen på en veldig spennende reise for Norrøna innen opplevelser. Det er et viktig skritt i
den videre utviklingen av Hvitserk of Norway, heretter Norrøna Hvitserk Adventure, mot å bli den ledende
reiselivsleverandøren av unike friluftsliv opplevelser for små grupper.”
Jørgen Jørgensen