Tilbake til søkeresultater

Sykkeltur i Vietnam

I løpet av to uker skal vi utforske fantastiske Vietnam fra hovedstaden Hanoi i nord og ned til landets største by Ho Chi Minh City. Vi har åtte herlige sykkeldager fra den gamle keiserbyen Hue ned til strendene ved Mui Ne.

Det var en fabelaktig tur.. på alle måter ! Guider, mekaniker og sjåfører var fabelaktige personer. Spesielt den vietnamesiske guiden var utrolig kunnskapsrik ! Overnattingsstedene var over all forventning (og slik bør det være). Maten ny og spennende ! Smakte nesten på alt :) — Ester & Tor, deltagere på jomfruturen i april 2016

Etter krigen på 60-tallet har kanskje ikke Vietnam lenger de massive templene og historiske kulturelle bygningene som nabolandene har, men de har en himmelsk vakker natur - kanskje den flotteste i hele sør-øst-Asia, og denne skal vi oppleve på kloss hold - fra sykkelsetet. Har du vært på sykkeltur før, så vet du at dette er den suverent beste måte å bli kjent med et land på. Her sykler man i sitt eget tempo, stopper og tar bilder eller slår av en prat med den særs gjestfrie lokalbefolkningen når vi måtte føle for det - vi sitter ikke bare i en buss og ser landskapet fyke forbi utenfor sidevinduet! 

I løpet av oppholdet skal vi hovedsakelig bruke sykkelen som fremkomstmiddel, men enkelte etapper tar vi i bussen for å unngå de mest trafikerte veiene, og vi tar ett innenriksfly. Det vietnamesiske kjøkken er nærmest på egen hånd en god grunn til å ta turen, for det regnes som et av verdens beste.  

Etter Hanoi tar vi toget vi ned til den gamle keiserbyen Hue, som er startpunktet for syklingsdelen av turen vår. Over de neste åtte dagene skal vi tilbakelegge over førti mil, men vi har det ikke travelt, og det er ikke snakk om veldig lange og bratte motbakker. Belønningen til slutt er et par dager på et av landets flotteste strender. Vi skal se blendende vakker natur, møte vennlige mennesker, bade i blått hav og spise nydelig mat, svette litt i sola - og pådra oss både styrket legg- og lårmuskulatur, brunfarge og et langvarig kjærlighetsforhold til Vietnam.

Guide/Turleder

Vi reiser i en liten gruppe fra Norge med håndplukket, norsk, erfaren guide fra Hvitserk.

Turfakta

Historie

Vietnam, offisielt Den sosialistiske republikk Vietnam er et land i Sørøst-Asia ut mot Sørkinahavet. Det grenser til Kina i nord, Laos i nordvest og Kambodsja i sørvest. Vietnam er med sin befolkning på over 90 millioner det 13. mest folkerike landet i verden. Hovedstaden er Hanoi, som ligger i den nordre delen av landet, mens den største byen er Ho Chi Minh-byen i sør. Den vestre delen av landet er kupert og bebos i stor grad av minoritetsgrupper mens de kystnære områdene er flatere og består for det meste av dyrket mark som brukes av etniske vietnamesere. Landet er en ettpartistat der bare kommunistpartiet er tillatt og presse- og ytringsfriheten er begrenset. Landet var i store deler av 1900-tallet involvert i forskjellige kriger, noe som førte med seg økonomisk tilbakegang og isolasjon. Landet har vært et av verdens fattigste, men etter at landet åpnet seg mot omverdenen har turismen økt og mange utenlandske foretak har etablert seg.

Vanskelighetsgrad

Dette er en middels fysisk krevende tur med dagsetapper på opptil 80 kilometer på sykkel i varmt og fuktig klima, men vi starter rolig og øker gradvis i løpet av turen. Veiene er delvis asfalterte veier, delvis landeveier og stier, men det er stort sett flatt (med noen brattere etapper) og syklene er glimrende Trek terrengsykler. Vi har imidlertid med følgebuss hele veien så det er ingen fare dersom du av en eller annen grunn ønsker å ta det med ro; men vi antar at du er med for å sykle mest mulig.

Turforberedelser

Med sykkeletapper på opptil 70-80 km, er det både viktig og nødvendig at du har syklet en del i forkant av turen. Dette for å unngå skader og sår bak! Det er forholdvis flatt i områdene hvor vi sykler, så kilometerne slukes raskt. Vi har med oss følgebuss under hele sykkelturen.

Utstyr

Pakk så lite og lett som mulig, helst i rammeløs ryggsekk eller bag/skipssekk. En god dagstursekk (20-30 l) eller sykkelveske til ekstra genser, regntøy, vannflaske og fotoapparat er nødvendig. Ta med lette, luftige klær og godt skotøy. Når vi sykler skal du ha med deg det du trenger i løpet av dagen (regntøy, vannflaske, kamera, solkrem, hatt etc.). Resten av bagasjen laster vi i bussen/følgebilen, og du har ingen tilgang til hovedbagasjen før ved neste overnattingssted.

Du vil motta en utfyllende utstyrsliste ved påmelding.

Innkvartering

Vi bor for det meste på turistklassehoteller av god standard, med privat dusj og toalett.

Turistlovene i Vietnam begrenser vårt valg av overnattingssteder for grupper til de godkjente turisthotellene, men der det er mulig har vi valgt små tradisjonelle hoteller og gjestehus med lokal sjarm.

Tid og tidssoner

Det er 5 timer tidsforskjell mellom Norge og Vietnam. Når klokken er 12.00 i Norge, er den 17.00 i Vietnam.

Pass og visum

Nordmenn trenger gyldig pass (normalt med gyldighet minimum 6 mnd etter hjemkomstdato). Se også gjeldende visumregler på UD sine landsider. Velg land, og se på innreisebestemmelser under Reiseinformasjon. Her finner du også annen nyttig informasjon. Sidene finner du på www.landsider.no

Norske borgere som skal besøke Vietnam i inntil 15 dager behøver ikke visum. Ved ankomst til Vietnam må pass, gyldig i minimum 6 måneder fra innreisedato, og returbillett fremvises. Skal du utvide oppholdet i Vietnam, må du søke om visum på forhånd.

Vaksinasjoner og helse

Ta kontakt med ditt legesenter for ytterligere informasjon om vaksinasjoner som kreves for innreise dit du skal.

På enkelte av våre turer krever vi helseattest, og det er ditt ansvar å returnere helseattest innen 2 uker (3 uker der legeattest er påkrevet) etter påmelding på tur. Merk; det er ikke alle turer det er nødvendig med helseskjema. Får du ikke helseskjema tilsendt sammen påmeldingsbekreftelsen, så vil det ikke være nødvendig på din tur.

Forsikring

Du må ha en fullgod syke og ulykkesforsikring som også skal dekke en eventuell hjemtransport. Husk å medbringe bevis på reiseforsikringen på reisen.

Noen generelle ting å være oppmerksom på:

  • Enkelte forsikringsselskaper bruker antall meter over havet som et kriterium for hva forsikringen dekker, og om de kaller det en ekspedisjon eller ikke. Vær særlig oppmerksom på dette - og sjekk det nøye.
  • Noen forsikringsselskaper krever at man tegner en forlengelse hvis enkeltreisen går ut over en viss varighet.
  • Vær sikker på at forsikringen dekker det valgte geografiske område.
  • Noen forsikringsselskap har en øvre beløpsgrense på sin avbestilling - og sykeforsikring

Vi anbefaler at du sjekker at din forsikring dekker følgende:

  • Avbestillingsforsikring - må tegnes samtidig med at reisen bestilles. Sjekk at totalsummen i avbestillingsforsikringen dekker totalsummen på turen din. Gjør den ikke det bør du kjøpe en tilleggs avbestillingsforsikring som dekker det øvrige beløpet.
  • Reisegods
  • Ansvar
  • Forsinkelser
  • Tapt reisens formål (F.eks kan du reise til Vietnam selv om du knekker armen før avreise. Men det vil kanskje ikke la seg gjøre å sykle syv mil per dag. Derfor bør du ha en forsikring som dekker tap av reisens formål.)

Pris inkluderer

  • Norsk erfaren turleder
  • Engelsktalende lokal sykkelguide
  • Fly Oslo - Vietnam t/r på turistklasse inkl. flyskatter/avgifter
  • All innlandstransport ifølge programmet
  • Overnatting i del av dobbeltrom på turistklassehotell
  • Følgebil på sykkeldagene
  • Privat buss med klimaanlegg på transferetappene
  • Inngangsbillett på alle attraksjoner i programmet
  • Frokost alle dager, enkelte lunsjer og middager som spesifisert i dag-til-dag-programmet
  • Trekkingsykkel (Trek 4300 e.l.) til bruk på sykkeldagene
  • Vann, snacks og frukt på sykkeldagene

Pris inkluderer ikke

  • Måltider som ikke er nevnt over
  • Tips til lokale hjelpere/guider (Ca USD 200)
  • Utgifter av personlig art
  • Drikkevarer utenom vann på sykkeldagene
  • Avbestillings - og reiseforsikring
  • Tilslutningsfly fra andre byer i Norge: Be om tilbud.
  • Enkeltrom på forespørsel (Kr 5200,-)

 

dag 1 : avreise fra norge

Vi møtes på Gardermoen på ettermiddagen, hilser pent på reisefølget vårt for de kommende to uker, og setter oss på flyet østover.

dag 2 : ankomst i hanoi (M)

Vi lander i Vietnams hovedstad utpå ettermiddagen lokal tid, og blir møtt av våre hjelpere som kjører oss til hotellet. På kvelden har vi en velkomstmiddag på en restaurant i en bygning fra den franske kolonitiden - og apropos middag, så har vi mye ekstremt godt i vente de neste ukene. Det vietnamesiske kjøkken regnes som et av verdens beste!

dag 3 : sightseeing i hanoi (F, L)

I dag skal vi bruke hele dagen til å utforske Vietnams hovedstad, og prøve å sette oss litt inn i landets kultur, folkegrupper og historie. Vi skal innom Temple of Literature, som er landets eldste universitet med røtter tilbake til 1200-tallet, vi ser Ho Chi Minhs mausoleum, og besøker Etnologisk Museum.

Etter lunsj besøker vi den eldgamle Tran Quoc-pagoden, beliggende ved bredden av innsjøen Ho Tay, før vi trekker pusten dypt og kaster oss inn i labyrinten av små handlegater som utgjør Gamlebyen, med en særegen arkitektur og masse håndtverksbutikker, og bygninger fra kolonitiden side om side med moderne betongblokker. På kvelden drar vi til jernbanestasjonen og setter oss på nattoget sørover.

dag 4 :  videre til keiserbyen HUE (F,M - 35 KM) 

På morgenen ankommer vi jernbanestasjonen i den gamle keiserbyen Hue. Her blir vi møtt av vår lokale guide for de neste dagene, og kjøres til hotellet hvor vi skal bo de neste to nettene, og setter fra oss bagasjen. Så er det på tide å bli kjent med syklene som vi skal tilbringe store deler av de neste åtte dagene på. Vi tester at alt funker som det skal, og sykler en tur og får med oss de mektige mausoleene til to av de store keiserne, via en flyende bro og en lokal ferge over elven. Etter lunch sykler vi videre langs rolige landeveier, med et par stopp underveis, før vi drar tilbake til Hue og sjekker inn på hotellet.

På kvelden har vi middag i behagelige omgivelser i en hage, hvor eieren laget et tradisjonelt måltid til oss basert på den klassiske og karakteristiske Hue-cuisinen.

dag 5 : sykling i hue (F, L - 25 km)

Etter frokost står syklene våre klare utenfor hotellet, og vi tar oss en tur gjennom det lokale markedet like ved kan vi se vietnamesisk dagligliv og mangfoldet i utvalget av grønnsaker, frukt, kjøtt og fisk. Vi fortsetter til prinsesse Ngoc Sons "hagehus", hvor eieren, en ekspert på Hues kultur og historie vil gi oss en omvisning.

Vi sykler videre mot den gamle keiserlige festningen fra tidlig 1800-tall, og etter lunsj besøker vi noen av hagehusene i landsbyen Phu Mong Kim Long. Vi må også innom et av landets helligste steder, Thien Mu-pagoden fra 1601, som er Vietnams høyeste religiøse bygning på syv etasjer. Herifra krysser vi elven med båt og sykler langs en landsens vei til en av håndtverkslandsbyene som har spesialisert seg på røkelsespinner før vi sirkler tilbake til hotellet. Kvelden står til fri disposisjon.

dag 6: fra hue til hoi an (F, L - 81 km)

Etter frokost sykler vi fra hotellet, gjennom Hues landsens utkantsteder og grønne rismarker i retning av den kinesisk utsmykkede Thanh Toan-broen. Deretter mot Truong Ha-broen som ligger ved den vakre Tam Giang-lagunen. Vi stopper underveis i en landsby som har spesialisert seg på soppdyrking.
Denne delen av dagens etappe er kjent som det mest spektaklære landlige området i hele Vietnam. Vi krysser Truong Ha-broen til den andre siden av Tam Giang-lagunen, og sykler langs kystveien gjennom små fiskerlandsbyer. Vi stopper også på en enorm og fantastisk kirkegård, kjent som Spøkelsenes By, og i en landsby som lager fiskesaus. Sykkelen tar oss videre til Vinh Hien, så gjennom Tu Hien-farmen og over Tu Hien-broen som avslutning på morgenens etappe. Her møter vi bussen vår som tar oss forbi en trafikkert strekning til Lang Co-stranden hvor vi spiser lunsj.

Deretter tar vi en pause med mulighet for litt avslapping, soling, en plask i det asurblå vannet på Lang Co's strender før vi gyver løs på Hai Van-passet, enn elleve kilometer lang fjellvei som nå er nærmest utrafikkert takket være den nye tunnelen som vi dropper å sykle gjennom. Strekningen er fullt overkommelig, og utsikten er helt fantastisk!

Vi benytter oss av bussen vår den siste strekningen til gamlebyen Hoi An, en historisk havneby og handelspost hvor vi tilbringer natten. Også denne byen står på UNESCOs Verdensarvliste, og har mange gode restauranter i alle prisnivåer.  

dag 7: videre til my son (F, L - 48 km)

I dag har vi en forholdsvis enkel sykkeltur vestover til Verdensarvstedet My Son, et kompleks av tusen år gamle hinduistiske templer. Vi sykler hovedsakelig på rolige og flate veier langs breddene av Thu Bon-elven.
Etter syv kilometer krysser vi elven og besøker en liten fiskerlandsby hvor vi tar en kort pause og titter innom det lokale markedet. På starten av neste etappe må vi krysse et par trafikerte hovedveier før det er stille bakveier inntil vi når My Son. Underveis stopper vi for litt snacks hos en lokal familie og får se hvordan de lever av å lage rispapir - du kan få prøve selv om du vil! Lunsjen er i et privat hjem, hvor alle lunsjingrediensene er hentet fra en diameter på 2 kilometer hjemmefra - her snakker vi virkelig kortreist mat! Eieren her var forøvrig en Vietcong-soldat under Vietnam-krigen - eller den Amerikanske Krigen, som de sier her. 

Etter lunsj viser guiden oss de fantastiske tårnene som ble bygget av Cham-folket for mange århundrer siden - vi vet fortsatt ikke helt opprinnelsen og betydningen av disse. På ettermiddagen tar vi bussen vår tilbake til Hoi An og har resten av dagen til fri disposisjon.

dag 8: fra hoi an til Quang Ngai (f, l - 70 km)

I dag starter vi fra hotellet, og sykler sørøver. Vi får noen overraskelser underveis, som bambusbroen som fortsatt blir brukt og vedlikeholdt av de lokale. Vi holder oss langs kysten og sykler til Tam Ky og spiser lunsj på Tam Thanh-stranden, og du kan ta en dukkert før vi fortsetter 15 km til via Tam Hai-øya med 2 transfers med lokal ferge. Vi avslutter dagens sykling og blir hentet av bussen vår ved t Ky Ha-havnen, før vi har halvannen times transfer til åstedet for den beryktede My Lai-massakren, hvor 550 landsbyboere, mest kvinner og barn, ble drept av amerikanske soldater i mars 1968. Per idag er dette et museum og et minnesmerke for uhyrlighetene, hvor stillheten råder. På ettermiddagen kjøres vi til hotellet vårt i byen Quang Ngai hvor vi har kvelden til fri disposisjon.

dag 9: Quang ngai til quy nhon (F, L - 70 km)

I dag starter den heftige syklingen, derfor blir det en tidlig frokost! Vi kjører først bussen vår til startpunktet, ca ti mil sør for My Lai. Første etappe tar oss langs kysten fra Binh Duong på en landevei gjennom små landsbyer, langt unna de trafikerte hovedveiene. Det blir nok av muligheter til å gå av sykkelen og oppleve gjestfriheten og nysgjerrigheten fra vietnameserne. Veiene kan være ganske humpete, så det er ikke sikkert at følgebussen vår kan følge oss hele veien. Til slutt kommer vi frem til Tuy Phuoc, 9 kilometer fra vår sluttdestinasjon Quy Nhon. Du kan sykle siste strekningen også om du vil, men det er like greit å hoppe i bussen siden veien er ganske trafikert her.

dag 10 : fra quy nhon til nha trang (f, l - 70 km)

Nok en dag med tidlig frokost og busstransport vekk fra den trafikerte hovedveien, og vi starter syklingen fra et punkt ca 20 kilometer nord for byen Tuy Hoa, som vi passerer gjennom. Deretter krysser vi elven Da Rang via en gamle broen som kun tåler personbiler eller minibusser, men det er perfekt for sykling!  Vi fortsetter gjennom små bosetninger og landsbyer med grønnsakshager og blomster, mens smågris og unger løper over stien på vår vei. Synet av oss er nok like eksotisk for dem, som de er for oss, så vi vil nok motta mange gjestfrie invitasjoner.

Den siste etappen er flott, men ganske tøff med en del heftige oppoverbakker. Her har du en fantastisk utsikt mot havet på venstre hånd og fjell til høyre.  Vi ender opp i Vung Ro som var en hemmelig havn for ZERO-fartøyene som ble brukt til å transportere mat, våpen og ammunisjon fra nord.  

Når vi nærmer oss motorveien, hopper vi i bussen vår og kjører mot Nha Trang hvor vi skal overnatte, men underveis stopper vi for en dukkert og forfriskninger på Dai Lanh-stranden.

dag 11: fra nha trang til mui ne (F, L - 60 KM)

Vår siste dag på sykkelsetet begynner som vanlig med frokost og deretter busstransfer ut av byen for å unngå den verste trafikken. Vi fortsetter sørover i to timers tid inntil vi når Vinh Hy (ca 30 km) etter en del kupert terreng. Vi spiser lunsj ved kysten før vi hvor vi hopper på syklene igjen for en siste etappe gjennom grapefruktplantasjer og sauebeite. Vi gir oss etter ca seks mil, og kjører den siste strekningen til sluttdestinasjonen vår, Mui Ne, som har en av Vietnams flotteste strender. Her sjekker vi inn på hotellet hvor vi skal være i tre netter.

Dag 12-13: strandliv og fritid i mui ne (f)

Vi bor i byen Phan Thiet, og her er det kun ett internasjonalt hotell og en god golfbane. Ikke langt unna ligger Mui Ne-stranden, kjent for sine digre sanddyner omgitt av palmer og strandrestauranter. Disse dagene gjør du nøyaktig det du selv har lyst til.

dag 14: strand og busstur (f)

Vi har dagen til fri disposisjon inntil sjåføren vår henter oss på hotellet for en drøyt fire timers busstur til Ho Chi Minh City, hvor vi overnatter på hotell.

dag 15: HO CHI MINH CITY og retur (f)

Vi får en halv dags sightseeing i Vietnams største by før vi skysses til flyplassen for å begynne den lange turen hjemover.

dag 16 : hjemme igjen

Tidlig på morgenen er vi tilbake på Gardermoen, men antagelig ble hjertet ditt igjen i Vietnam.

 (F = Frokost, L = Lunsj, M = Middag)

Denne listen er ment som en retningslinje, for at vi skal ha det vi trenger uansett hva slags vær vi får på turen. Det er ikke meningen at du skal måtte kjøpe mye nytt utstyr, sannsynligvis kan du bruke mye av det du har fra før. Ta kontakt med oss hvis det er noe du lurer på: 23 21 30 70 / info@hvitserk.no 

Fleecejakke

Denne bør med, en varm ullgenser kan også brukes. Det blir nok stort sett godt og varmt 24/7, men man vet aldri. 

Vanntett jakke og bukse

Gore-Tex eller tilsvarende. Må tåle vind, regn og helst ha en god hette. Bør være litt romslig og gjerne med ventilasjonsglidlås under armene e.l. for ventilering når man sykler. 

Langbukse, vind/jogge

En lett/sval bukse, bør være litt vindtett, og av et materiale som tørker raskt. Fin å reise med også.

Sykkelbukse/ - shorts

Med "padding" på baken

Joggesko

Sko med godt feste som er gode å gå i og å sykle med.

Sandaler

Greit å ha på kveldene, og ved kysten. Og kan fint brukes til å sykle med. 

T-skjorter/ langarmet skjorte

Lange ermer kan være viktig mot solen.

Sykkelhjelm 

Obligatorisk

Drikkeflaske

Bør passe i en standard flaskeholder på sykkelrammen. 

Sykkelsko / klikkpedaler

Hvis du ønsker å sykle med klikkpedaler, må du ta med dette selv. Du får hjelp til å montere de. 
Hvis du ikke er vant til å sykle med klikkpedaler, så dropp det! 

Sykkelhansker

Hendene blir møre av å holde rundt styret - og stekt av sola!

Polstring til sykkelsetet

Kan komme veldig godt med - man blir lett mørbanket bak de første dagene!

Duffelbag eller myk sekk

Denne pakker du alt i, og den transporteres mellom overnattingsstedene. 

Dagstursekk (35-45 l)

Bruk denne som håndbagasje på flyet, og pakk alt det viktige som du ikke uten videre kan erstatte i denne. 

Rumpetaske/sykkelveske til styre

Til deg som ikke liker å sykle med sekk. Men følgebilen stopper hyppig, så du trenger ikke ha stort med deg på sykkelen.

Caps/solhatt

Solen kan være nådeløs, noe beskyttende på hodet er fint.

Solbriller 

Gode, og solide solbriller med mørkt glass

Badetøy

Det blir flere muligheter for en dukkert!

Håndkle/ vaskeklut

Bør være av et materiale som tørker raskt.

Skjerf/ tørkle

På enkelte støvete sykkelstrekninger kan det komme godt med 

Et forsiktig utvalg av hygienesaker

Uunnværlig! F.eks tamponger og bind kan være vanskelig å få kjøpt i Vietnam. 

Undertøy og sokker 

Sier seg selv!

Ekstra skift

Behagelige klær å bruke på kvelden. Joggedress e.l. ? 

Myggspray

 

Kikkert

 

Pengebelte

 

Strømadapter

Vi kan nok komme ut for flere typer kontakter i løpet av turen

Smakstilsetning/ Sportsdrikk

Smakstilsetninger til vannet kan være godt til en forandring. Råsaft, sportsdrikk e.l.

Snacks 

Noen tursjokolader og/eller poser med nøtteblandinger kommer du aldri til å angre på at du dro med deg fra Norge! Kommer til å smake himmelsk som energitilskudd  når det blir litt lenge til lunch!

Kompresjonsposer

Det er veldig kjekt å pakke i vanntette poser for å holde orden i baggen, for å holde alt tørt og for å redusere volumet. Platposer med ziplock er også bra. 

Toalettpapir

Det blir nok noen tissepauser i veikanten

Ørepropper

Om du sover lett. Kanskje får du en romkamerat som snorker!? 

Antibac

Antibac eller andre desinfiserende midler. For hygienens skyld. Dårlig håndhygiene er hyppigste årsak til magetrøbbel.

Solkrem

Høy faktor, 25-50. Små tuber. Husk stift til lepper og nese.

Personlige medisiner

Plaster – Compeed, sportstape ol.

Halspastiller, det er fort gjort å få litt hoste.

Nesedråper – viktig for å åpne nesten ved forkjølelse

Paracet og Ibux

Vi vil vite om personlige medikamenter du bruker, i tilfelle noe skulle skje, jfr. påmeldingsskjema og reisevilkår.

Reisedokumenter

Pass, flybilletter og forsikringsbevis. Husk kopi av alle dokumenter et annet sted i baggen.

Kontanter og kort

Turen dekker det meste, men det er rart med det. Drikke, suvenirer, enkelte middager og luncher, tips osv går av egen lomme.  Vi anbefaler at du tar med deg ca 500 USD. 

Hodetelefoner + MP3/iPod

Musikk eller lydbok på øret kan være fint.

Kamera

Husk nok plass på minnebrikken. Sørg for at det er pakket i et tett, beskyttende etui. 

Oppblåsbar nakkepute

Veldig komfortabelt å ha på en lang flyreise

Lesestoff

Noe lettlest - ikke dra deg med den tokilos mursteinsromanen. Du er heller neppe opplagt til tungfordøyelig faglitteratur etter en lang dags sykkeltur. Reiselitteratur, krimroman eller vietnamesisk ordbok? Det er opp til deg!

Ha det viktigste i håndbagasjen på flyet; Linser/briller, eventuelle personlige medisiner eller annet som du ikke uten videre kan få erstattet i Vietnam om innsjekket bagasje skulle bli borte. Av samme grunn anbefaler vi at du reiser med det mest relevante sykkelutstyret på, eller i håndbagasjen. 

Dagbøker

Bestill / meld interesse

Hyggelig at du vil på tur med oss. Vi skal gjøre alt vi kan for at du skal få en fantastisk turopplevelse!

Når du registrerer deg eller flere reisende, er det viktig at hver av de reisende legges inn med sin egen, personlige mailadresse. Legges flere reisende inn med den samme mailadressen blir det krøll i systemet. Ta derfor kontakt med oss dersom du skal registrere reisende som ikke har egen mailadresse.

Avreise: 21.02.2018
Retur: 08.03.2018
Påmeldingsfrist: 30.11.2017
Antall deltakere:8-16
Antall dager:16

Ledige plasser

Hovedreisende

Jeg ønsker å gi et bidrag til "ti kroner pr turdag"-prosjektet (bistandsprosjekt som støttes av Hvitserk og Stiftelsen Varde).
Ja takk, jeg ønsker å kjøpe Hvitserk-bag
Jeg ønsker å støtte Hvitserks treplantingprosjekt i Masai Mara med 300 kroner for å kompensere for flyreisens miljøpåvirkning. Les mer om prosjektet HER.

Medreisende

Den eller de du fyller ut her, vil få en epost der de blir bedt om å fylle ut opplysningene vi trenger. Først når de har fylt ut denne informasjonen, kan vi bekrefte påmeldingen. Vær oppmerksom på at du ikke kan bruke din personlige mailadresse til dette – da hver enkelt gjest må ha sin egen mailadresse.

Legg til medreisende
Jeg vil holde meg oppdatert per e-post om Hvitserks spennende ekspedisjoner og eventyrreiser.
Jeg har lest og aksepterer reisebetingelsene

Er du interessert i en av våre turer, men ikke vet sikkert om du kan være med, kan du melde din interesse. Vi holder deg da oppdatert om påmeldingsstatus på turen. Vi garanterer ikke plass på turen, og du må selv bekrefte påmeldingen når du eventuelt vet at du skal bli med. Turene våre blir ofte fulltegnet, og om du vil sikre deg plass på turen, må du trykke på BESTILL.

Det er få plasser pr tur, så når du har bestemt deg, er det like greit å sende oss en bestilling.

Bekreft bestilling

Nøkkelinfo

Land:

Vietnam

Type:

Sykkel, kultur - natur

Grad: